Nie jesteś zalogowany na forum.

Ogłoszenie

Witaj na forum Riders Of The Rising Sun...

» Jeśli jeszcze nie jesteś naszym użytkownikiem, dołącz do nas i zarejestruj się już teraz!
» Osoby które są chętne aby wstąpić do klubu zapraszamy do działu "nabory".
» Osoby które są w klubie mają dostęp do ukrytych działów i funkcji forum.


» Nowy dział - GRAND THEFT AUTO V

#1 25 listopada 2013 (22:13)

Salusik
ROTRS
Skąd: Kielce
Data rejestracji: 24 grudnia 2010
Liczba postów: 2,483

Samochód - na co zwracamy uwagę?

Tak więc zbliża się czas kiedy to nawet i ja będę się musiał wziąć za zdanie prawka. Z tym sobie jakoś poradzę, natomiast chciałbym Was prosić o pomoc - na co zwracać uwagę podczas kupowania auta?
Często zwracamy uwagę na przebieg - teraz w jakich granicach auto powinno mieć przebieg, aby można je było rozsądnie zakupić?
Jego spalanie, wypadkowy czy nie i wiele innych.
Moglibyście mi pomóc z tym i wyjaśnić co w jakich granicach powinno się mieścić? tongue Im więcej info tym lepiej.

Jeżeli mam sprecyzować to jeżeli macie osobne wyjaśnienia dla Hondy Civic, Accord i dość podobnych aut do tych dwóch, było by dobrze.
Czas się chyba zacząć zainteresować motoryzacją ;_;


Hollywood_Undead_2.jpg

Offline

Reklama

#2 25 listopada 2013 (22:57)

POINTMAN
MODERATOR
Skąd: Zamość aka. ZMC
Data rejestracji: 11 grudnia 2010
Liczba postów: 4,452

Odp: Samochód - na co zwracamy uwagę?

Nie ma co kierowac sie tym co kazdy, bo kupisz to co kazdy w PL, czyli auto z kreconym licznikiem po "malym" dwonie.

jak chcesz kupic cos sensownego, to oprocz przebiegu zwracaj uwage na srodek auta, glownie kierownice, siedzenia. Im bardziej zuzyte, a auto ma maly przebieg, to wiedz ze cos jest juz nie tak. Sensowne przebiegi dla 5 letnich aut to jakies 100 tys. km. dla 10 letnich mniej jak 200 tys. tak mniej wiecej, ale chyba juz widzisz zaleznosc. Nowoczesniejsze silniki wytrzymaja i 300 tys. km, ale trzeba pamietac ze po 100 tys. km kazde auto bedzie mialo juz odczuwalne skutki jego zuzycia i albo to bedzie mniejsza moc niz fabrycznie, albo nawet zamulona reakcja na pedal gazu. Jesli wiec srodek auta wyglada jakby przeszedl 10 letni gułag, a na liczniku jest mniej jak 100 tys. to lepiej daruj sobie takie auto.

inna sprawa to wszystko na zewnatrz auta. Jak to mozliwe sprawdz czy nic nie cieknie pod nim, czy nie ma plam, a jesli sie da, to jedz na jazde probna nawet 5 minutowa i w czasie czy juz po zaparkuj na czystym miejscu i zobacz ze nic nie kapie pod autem.

Wracajac do wnetrza, to silnik może być "wymyty" zatem na poczatku moze nie byc widac jakis wyciekow czy problemow lub odwrotnie, bedzie "lekko uzywany", czyli delikatnie pokryty brudem, by wygladal na dzialajacy, ale moze kryc pod nim pewne usterki. Jesli jednak zrobisz jak wyzej w akapicie jest, to latwo sprawdzisz czy z nim wszystko ok.

Co do blach, to ciezko powiedziec cokolwiek, bo mozna ogladac auto z kazdej strony i nic nie bedzie widac, a potem jak C4 zajrzy do bagaznika i odkryje ze cos robione chyba bylo yikes W kazdym razie, warto przejechac chociaz reka po lakierze i troche go delikatnie postukac palcem, by sprawdzic czy przypadkiem za duzo spachli nie ma big_smile Najwazniejsze, by boki, przod i tył byly w oryginalnej formie. Jak auto mialo powazniejszy wypadek i otarlo sie o zlom, to z ktorej strony bedzie cos nie tak, wiec zwrocic uwage trzeba na linie laczenia sie np. maski z reszta auta, czy drzwi itd. Wazne by szczeliny miedzy byly rowne, a jesli np. robia sie ciasniejsze tylko z 1 strony to juz cos bylo robione.

Tyle co mi na razie przychodzi do glowy.


WoT:(Pref. EU1) Pointman0 | Armored Warfare: Pointman0 |Steam: POINTSHADOW
3RIDE4LIFE!87642050244034697145.png

Offline

#3 25 listopada 2013 (23:18)

C4M3L3ON
ROOT ADMIN
Skąd: From the Hell
Data rejestracji: 7 grudnia 2010
Liczba postów: 2,356
WWW

Odp: Samochód - na co zwracamy uwagę?

Dobry temat, fajnie, że się zaczynasz takimi rzeczami interesować.

Zacznę od tego, że jak zdasz prawko to jeździj dużo z kimś doświadczonym, można się jeszcze wiele douczyć bo normalna jazda inaczej wygląda niż ta eLką lub ta na egzaminie. Proponuję na początku jeździć dużym autem, później ogarniesz każde inne auto i żadne parkowanie nie będzie sprawiało Ci problemu.

A jeśli już uzbierasz kasę i zdecydujesz się na auto to radzę najpierw wybrać sobie kilka modeli aut które Ci się podobają i są "na Twoją kieszeń", wtedy będziesz wiedział średnio który model ile jest warty, nie kupuj tych tańszych aut które wymagają na start dużego wkładu finansowego bo chytry traci dwa razy.

Jeśli chodzi o przebieg to często zdarza się, że przebieg jest cofany by auto łatwiej sprzedać, nie ma co na to patrzeć, trzeba patrzeć na to jak kto dbał o auto i można kupić bardziej zadbane auto które będzie miało przelatane 200 tys. km niż te co będzie miało np. 80 tys. km bo przykładowo mógł być cofnięty licznik, albo po prostu poprzedni właściciel nie dbał i nieprawidłowo eksploatował auto.

Istnieją tacy ludzie, co szykują się do zakupu np. 15 letniego auta i przejmują się tym, że na przykład lakier nie jest oryginalny, albo była jakaś przygoda i coś było naprawiane - moim zdaniem błędne podejście do sprawy. Warto sprawdzić czujnikiem grubości lakieru czy w niektórych miejscach nie ma szpachli, bo tego trzeba się wystrzegać. Jeśli okaże się, że np. lakier nie jest oryginalny - to nic, jeśli okaże się, że rdza zjadła z tyłu kiedys nadkole albo po prostu był wypadek i błotnik został wycięty i wspawany nowy - dobrze, nie ma co się zrażać, jeśli zostało to naprawione dobrze to nie ma się co przejmować.
Czas robi swoje, jak auto ciągle stoi to szybciej zostanie zjedzone przez rdzę, jeśli auto jest często użytkowane to wiadomo, że mogło brać udział w jakiś stłuczkach lub wypadkach, nie ma co liczyć na bezwypadkowe auto które np. ma 15-20 lat, często nawet można spotkać roczne auta które były naprawiane...

Ważne też by auto nie było złożone z dwóch połówek, czasem się zdarza że takie auta robią na sprzedaz, byle by sprzedać i zarobić, takie auta są robione jak najtańszym kosztem i rzadko które są naprawione solidnie, osobiście znam gościa który sam sobie złożył auto z 2 połówek i zrobił je dla siebie, auto było naprawione dobrze i nic się z nim nie działo, pech chciał że miał wypadek po 2 latach jazdy i o dziwo auto nie rozpadło się na 2 połówki smile
Warto sprawdzić też pod tapicerką blachę czy przypadkiem nie jest pogięta, jeśli jest to znaczy, że auto naprawiane.

Jeśli chodzi o rdzę, ważne by było jej jak najmniej bo nic dobrego ze sobą nie niesie szczerbaty

Przed kupnem warto auto sprawdzić u mechanika (u swojego mechanika, a nie żadnego znajomego sprzedającego wink )
Warto sprawdzić auto pod spodem czy podłoga nie jest dziurawa (często przez zardzewiałą podłogę lub zgniłą ścianę grodziową) mogą występować np. zardzewiałe szyny foteli... no i ogólnie warto sprawdzić w jakim stanie jest zawieszenie, czy nic nie stuka, czy jest w miarę sztywne, hamulce czy dobrze hamują, czy tarcze są ścierane równomiernie po całej powierzchni, układ kierowniczy, czy nie ma żadnych luzów i stuków itd.

Jeśli chodzi o silnik, ważne by nie opadały obroty na biegu jałowym, ważne by miał moc podczas jazdy i żeby nie zamulał, bo jeśli nie ma mocy i nie wpycha choć trochę w fotel to znaczy że coś jest nie tak. Z rury wydechowej nie powinien lecieć "niebieski dym" przy gazowaniu, jeśli leci to znaczy, że bierze olej, silnik powinien chodzić w miarę cicho (o ile nikt nic w nim nie przerabiał, np. wydech albo dolot), jeśli coś stuka albo piszczy to nie wróżę nic dobrego.

Auto najlepiej kupić w serii, czyli takie nie tknięte jeszcze przez tunera, bo zdarza się, że niektórzy małolaci podchodzą do tematu od pupy strony i robią wszystko jak najmniejszym kosztem i np. wolą kupić do auta jakiś zarąbisty gadżet zamiast naprawić coś co się psuje i jest potrzebne do jazdy.

Spalanie to jak kto woli, im większe auto tym więcej spali, tak samo jest z mocą - im mocniejsze tym raczej będzie więcej palić. Moc silnika dla początkującego pod małe auto najlepiej coś koło 100 koni, dla większego auta coś koło 150, przynajmniej się nie zabijesz, a jak nabierzesz doświadczenia to możesz kupić szybsze jeśli to nie będzie Cie już jarać. big_smile

Mój accord po mieście przy dynamicznej jeździe potrafi spalić 14L/100km, na trasie ostatnio spalił 7,5L/100km, cykl mieszany, prędkość od 50 do 160km/h.

Jeśli chodzi o zdanie prawka w Polsce, bywa ciężko więc życzę powodzenia wink

Online

Stopka

▲ W GÓRĘ  |  2010-2017 © ROTRS.pl All rights reserved. DESIGNED BY NITRODESIGN.EU